Nu får du komma ut Ringo!!!!

Någon mer än jag som besöker Katrins blogg flera gånger om dagen?! Haha
Och varje dag tänker man liksom " nu måste hon ju ändå ha fått"..men näe han verkar vilja stanna kvar haha

En spindel har just nu inkräktat min balkong vilket gör att jag inte kan (läs vågar) vistas där ute med rädslan av att den förmodligen attackerar mig...ni vet en såndär spindel ca 4-5cm stor, massa äckliga ben... Men jo för den kommer attackera just mig när jag står just därute just då...och jag kommer säkert dö av attacken..underskatta aldrig en spindel haha :D

Tindra hittade en spindel på golvet på balkongen häromdagen..hon hämtade närmaste deg kavel och kavlade helt enkelt över den..jag menar varför göra sig besväret att trampa på den när man kan hämta deg kaveln?! haha

Emelina plockade upp en "mördarsnigel" idag på väg till dagis..och jag fick ju panik när hon fick panik när hon insåg vad det var hon hade tagit upp.
Jag har ju sån fobi för allt vad kryp heter så Emelina fick så snällt ta bort den själv med en våtservett..haha

Något mer jag har fobier för är fåglar, fiskar och hissar.
Och ovetandes om att hissen varit sönder igår ca 20 minuter innan jag åkte den en våning ner på väg till dagis så åkte jag glatt ner med barnen.
Idag vet ni så fick jag hjärtklappning av att den inte började åka på direkten när man tryckt in knappen..men hade jag inte vetat att den var sönder igår så hade jag heller inte brytt mig om den åkt nån sekund fel hit eller dit..(vilket den säkert inte gjorde) :D
För hissen kommer ju säkert störta när just jag åker den...för sånt händer ju varje dag liksom...eller inte

Sen ska vi inte snacka om min höjdskräck..men jag ska säga er en rolig sak..jag har svårare för att kolla uppåt än neråt..haha ja det är sant, Kollar jag uppåt tex på ett höghus så svimmar jag direkt...

Ett hemskt minne från i somras var när vi var på Liseberg och vi skulle "åka" den dära tornet ni vet som åker högt upp och snurrar sakta så man ser hela Liseberg....vem fick panik därinne då om inte jag haha....och min bror hade jätteroligt åt det och skrämde mig ännu mer. Sen är jag rädd för att åka i UPPFÖRSBACKAR på tex balder och lisebergsbanan..för tänk OM vagnen liksom störtar bakåt..eller blir ståendes där..då hade jag nog fått en trippel hjärtinfarkt.... HAHA jag svimmade när jag åkte kanonen i somras i första loopen... Snart återstår väl bara colorado för min del haha

Ni får ursäkta om jag failat med lite stavfel eller bakvända meningar någonstans för jag märker ej det själv, jag har fått förklarat för mig av några av mina vänner att jag både skriver och pratar som en utländsk ibland...speciellt om jag pratar med en utlänsk person. Vilket faktiskt stämmer för jag blev påmind häromdagen när jag pratade i telefonen..så jag tänkte efter lite vad jag verkligen hade sagt och ja jag pratade både baklänges och med någon high chaparall brytning haha :) En stor del av mina vänner är från mellanöstern..och jag har faktiskt kollat noga när jag chattat med någon till exempel så är halva meningen baklänges..den och det har ombytta platser i många fall. plural ska vi inte snacka om...och stavningen..ja till exempel använder jag aldrig dubbla konsonanter av någon mystisk anledning. Och detta gör jag automatiskt för att min hjärna ser ni har fått för sig att den jag skriver/pratar med förstår bättre om jag pratar/skriver som han/hon gör.

Haha jag börjar tvivla lite på min hjärnkapacitet....:)

Nä jag är lite övertrött just nu och hade inget intressantare att skriva om..nu ska jag göra spindeln sällskap..för det är MIN balkong.jag menar varför inte bosätta sig på en annan av alla hundra balkonger??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0