Tack!!

Tack för alla fina kommentarer!! :)
Försökte slänga in ett blogg inlägg via mobilen..men det var extremt mobilförbud så vågade inte det haha

Men hur som helst så var vi på förlossningen kl 23 nånting..och dom kollade om jag var öppen och mätte med ctg.
Fick vet att jag endast var öppen 2-3 cm och dom ville skicka hem mig med insomningstablett ..jag tänkte att detta är inte sant för jag hade grymt ont.
Jag fick gå runt i sjukhuset i en och en halv timma för att ge det en chans och när jag kom tillbaka fattade dom att det var på gång. Fick lustgas som jag nästan grinat efter den en och en halv timmas promenaden. Dom kollade och kom fram till att jag var öppen 4-5cm och att jag skulle få stanna kvar..

På med sjukhuskläder, ctg och vi kom fram till att jag skulle testa spinalblockaden..och tro det eller ej men den tog bort ALL smärta..kände inte av en enda värk!! däremot fick jag en extrem klåda som biverkning haha fy vad jag kliade..
Och den gjorde inte ont att lägga...jag har upplevt tidigare att lokalbedövningen gjorde ont men denna narkos läkaren var oerhört skicklig och det kändes inte ens. Jag tackade honom stort haha :)

Sen tappade dom urinblåsan på urin eftersom dom ansåg att den hindrade bebisen från att komma ut..det sved en aning haha

Dom mätte och jag var öppen 8 cm..och sen helt plötsligt var kanterna borta oxå.
Plötsligt känner jag ett tryck neråt och får krystvärkar..bm fattar ingenting och frågar vad  det e som jag tycker känns så..jag svarar det e ju huvudet som e på väg ut..hon bara nej då...

ett poar krystvärkar i panik och dom inser att det e lite sent..dom hann bara upp med ena benet i stödet medans jag i panik kniper med andra..så en extra bm rusar in för att hålla bort mitt ben och ut flyger angelo ungefär haha :)

har säkert missat hälften men får skriva medans jag minns som mest :)

05.10 föddes han så det tog ett tag men i slutet gick det alldeles för fort..men smärtan försvann ju lika fort.. spinalen tar inte bort smärtan vid krystvärkarna helt tyvärr men allt det andra försvann..

Fick sy tre stygn..inga problem med det heller..lite bedövningsspray så var det klart..moderkakan kom fort oxå utan problem.
Och nu efteråt har jag inga bekymmer alls..och angelo e världens snällaste bebis..har fått duschat och allt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0