Vart tog orken vägen?

Jag vaknade trött...jag har varit trött hela dagen och jag är det fortfarande.
Jag vet inte varför, jag har typ som en feberfrossa utan feber..det känns i huvudet och jag fryser som 17.

Hur som helst så började dagen med lämning på dagis, sen hem och greja lite och sedan vidare till stan för lite ärenden.
Gick bort till mamma en stund, sen till apoteket och till slut in på Hemtex för att köpa nya bäddset.
Har börjat fundera på att byta dagis för överlämningen sker inte som den borde...möjligtvis ett hej men inget mer.
När jag hämtar dom är det kanske ett hejdå..och däremellan är det en av personalen som är lite små tyken fast på ett fult sätt, hon säger sakerna till Tindra som en pik till mig..allt från att Tindra inte ska ha napp, att hon hade ett par förstora byxor på sig (snälla vik upp dom lite då), att hon äter för mycket, och dom blir extremt griniga om man ändrar tiden någon gång då och då för viktiga ärenden..då ska helst barnen stanna hemma en hel dag för att dom har fått typ 2 timmar extra en dag... vad spelar det för roll liksom:S
Men Tindras avdelning är bättre än Emelinas när det gäller hämtning och lämning..på Emelinas avdelning är barnen typ "en i mängden"..dom har dålig koll på saker, informerar inte om barnen ramlat osv... och Emelinas avdelning är bättre på att se till att barnen är ordentligt klädda osv.

Emelina gick på ett annat dagis när hon var mindre, det dagiset var helt perfekt.. dom tog sig verkligen tid för barnen, dom informerade om precis allt, dom berättade om hur dagen hade varit, dom var jätte trevliga..allt gick att lösa med dom.

Varje morgon säger barnen att dom inte vill gå till dagis..inte så konstigt. Jag upplever det som att dom har för många barn per personal . Speciellt på Emelinas avdelning. och man ska alltid klä på barnen regnkläderna när man kommer dit, gärna byta blöjorna själv..för att dom ska slippa det för dom har för mycket att göra.
Sen finns det givetvis positiva saker med... som att dom alltid har rena kläder när jag hämtar dom.
Jag är bara rädd att dom inte trivs.
Jag ska ta och fundera över saken.

Nu ska jag plocka undan lite och kolla bloggar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0