jag döööör...

Idag ska jag storstäda och handla mat..men jag har sån otur så jag har fått världens j*vla mensvärk. Ni vet så man blir helt svimfärdig och bara vill gå och dö någonstans.
Men jag måste städa och gå ner till stan och handla..så jag är lagom irriterad..

Just nu äter vi lunch efter det så ska vi gå ner och handla mat..men först ska här ätas alvedon.
På tal om alvedon.. när man ringer sjukvårds rådgivningen så säger dom alltid "ta en alvedon". typ såhär.. "hej, jag mår illa och har ont i huvudet" -ta en alvedon och vila.
eller "hej jag håller på att dö..."  - ta en alvedon och avvakta lite...
Ok lite överdrivet men alvedon liksom..då kan jag lika gärna ta en glass.

Tindra har börjat stamma när hon pratar..det är så sött.. hon liksom blinkar till hela tiden när hon försöker säga något.
Men det har blivit lite svårt att förstå henne ibland.

Angelo har kommit på en ny rolig grej. Han sitter i soffan och jag håller han i händerna i ett stadigt grepp. så reser han sig upp alldeles själv med egen kraft och gap skrattar :)

Och igår var jag inte glad.. jag satt och matade angelo. och när jag e klar och går ut hör jag barnen sticka in till sitt rum som två raketer.
Kollade in i köket och ser att mina p-piller är öppnade och borta.. räknar snabbt dom få som existerade och kom fram till att någon har ätit upp 45 tabletter.
Fick panik där.
Emelina erkände att hon gett Tindra dom..så alltså bara Tindra hade ätit allihopa.
Ringde gift informationen som sa att det var ok om det bara hände en gång så inga symtom skulle visa sig under dagen.

Och grejen är att tabletterna låg högst upp och längst in i ett köks skåp men då hade Emelina tagit bar stolen och klättrat upp på.
Så nu får jag köpa ett litet låsbart skåp och låsa in sånt.
Och idag öppnade dom frysen och tog ut glass paketet. Dom hann precis börja kladda med den innan jag hann ta den.
Blir så trött på allt sånt, och det händer så fort jag inkte ser dom..om jag tex hänger upp tvätt, duschar, matar angelo..allt sånt.

Nu ska vi göra oss klara och gå...skriver mer sen..

Kommentarer
Postat av: Lotte

men shit, hahaha! Vilka busungar du har -helt vilda ju :D Tur att det inte var nån fara med alla p-piller...! Tokungar <3

2010-06-20 @ 22:09:09
URL: http://bullemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0