Fullt upp som vanligt :)

Var hos barnpsykologen angående Emelina idag, tiden gick tyvärr väldigt fort genom att bara berätta hur hon gör i olika situationer och vad som kan vara orsaken.
Hon tyckte precis som jag att det inte är vanligt trots utan det ligger något bakom detta så hon ville höra lite saker från bakgrunden, om nätverket runtom oss, dagis och hur jag hanterar hennes beteende.
Hon sa typ "men säg till henne ordentligt att det är inte okej".. jag bara: ja det är liksom det jag gör.. haha
Fick inga direkta svar på hur jag skulle bära mig åt men ska dit igen i juli då det var totalt fullbokat typ.
Inte bara jag som har problem verkar det som haha :)
Sen frågade hon om jag var trött..men det som är bra att jag är faktiskt inte trött av alla dessa utbrott Emelina får eller alla konflikter som uppstår varje dag utan enda gången jag blir riktigt trött kan vara när hon går sjukt långt över gränsen..och tex i en affär eller något.
Idag blev jag lite stolt över mig själv..vi skulle gå till kiosken och köpa festis till barnen..och jag satte mig ner på huk och förklarade klart och tydligt för båda barnen att vi inte ska köpa något godis idag för det är inte lördag, och man tjatar inte om godis i affären..båda sa okej mama....

Vad händer? Jo det ska jag tala om för er....Emelina får ett raseri utbrott för att hon inte får tuggummi, klubba ja you name it!
Så efter att jag har sagt nej och förklarat VARFÖR (som är väldigt viktigt att göra) så tänker hon  "tjuva något" säger hon..
Jag sa : antingen tar du en festis nu eller så går jag och betalar och så går vi hem, då kan du inte ångra dej sen.
Hon trodde ju att jag skulle ge mig..men näääe..jag bar ut henne ur affären utan någonting.. väl hemma grät hon för att hon inte fick någon festis... men då sa jag att " jag frågade dej flera gånger om du ville ha en festis, men du sa nej". Och så var det med det...hon lyssnade till slut.

Tindra däremot sa inte ett ljud förutom tack för festisen typ...jag har lyckats med henne iallafall..tack gode gud... :)

Och Angelo är alltid så glad med sina gulliga leenden...alltid nöjd och sover bra..en dröm bebis helt enkelt! Eller så är det jag som är van vid Tindas kolik och har 100 gånger bättre tålamod och kan läsa av signaler så himla lätt...sen är jag supernoga med fasta rutiner och väldigt pedant med saker haha..
Haha en rolig sak tex är att Emelina och Tindra kunde jag klä lite hur som helst när dom var små...det kan jag inte med Angelo..det måste matcha...måste sitta bra... löjligt jag vet...

Var på gårds festen på dagis förut i regnet....det var fika och tipspromenad....haha och Emelina var söt.. det var en fråga om vad "snäll stolen" eller vad den nu hette..en stol iallafall.. vad den säger..
antingen " man ska vara snäll, man ska lyssna bla bla... eller man ska äta godis, hoppa i soffan bla bla.. och eytt tredje alternativ.. emelina svarade såklart hoppa i soffan på sin haha.. och eftersom det var hennes tipspromenad så kryssade jag ju i det som hon ville :)

Köpte ett par rosa byxor (liknande meandi) med barbapappa på... till tjejerna.
En svart batman t-shirt, ett par svart vit randiga byxor och en lila vit randig body (som det står my precious på) till Angelo...
Och ÄNTLIGEN hittade jag ett par foppa tofflor till mig själv...149 spänn på torgmarknaden...dock rosa och ljusgröna men får duga..dom slits ändå så fort..

Nu mina kära vänner ska jag vika tvätt och plocka undan lite samt dammsuga innan grannarna blir galna... Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0