Fullt upp ska ni veta...

Har haft mycket att göra, har varit på familjerätten, är sjuk, har varit på zillah och totte i gustavsberg m.m
Vi kan börja med familjerätten...

Angelos pappa var 40 min sen och med sig har han sin nya fru som bestämt ville med in, men hon fick vänta i vänt rummet.
Sen grät han hela tiden vi var där, antagligen blev det väl en chock att se sitt barn första gången och det är hans första barn.
Han höll honom men var väldigt ovan så blev lite skraj där några gånger, men dom sa till honom.
Sen sa han lite mindre smidiga saker kan man väl säga, som att han kunde träffa honom utan deras hjälp, alltså att vi sköter det själva.
Mitt svar var nej.
Sen vet han om att jag inte vill att Angelo ska lära sig hans modersmål.
Vad är det första han gör? Jo han pratar på sitt språk med honom för att göra mig arg.
Men jag låtsades som ingenting.
Vi får se hur detta kommer gå...

Sen var vi på Zillah och Totte i lördags.
Allt gick kanon med barnen tills slutet då jag ser på håll att Emelina kastar sten på en tjej.
Får panik och rusar dit och ryter åt henne att säga förlåt till den stackars tjejen ( som bara inte ville att emelina skulle klappa henne på huvudet).
Sen får jag nästan släpa med henne tillbaka..sen sticker Emelina och Tindra iväg men efter lite "hot" om att vi ska gå hem så kommer dom som två raketer.
Dom fick varsin autograf och var jätte nöjda när vi GICK hem. Ja, vi gick hem från gustafsberg..varför?
Jo för vi missar precis två bussar och dom gick en gång i timmen..då går man hellre än att vänta en timma.
Väl hemma lagade jag mat som Tindra valt ut i affären haha och sen fick dom hoppa i säng för då var klockan mycket.

Och ja vi är sjuka igen, jag och Angelo har ett virus läs förkylning i luftvägarna. Angelo hade precis ögoninflammation som nu smittat vidare till Emelina.
Och gissa vilken överraskning jag fick idag på dagis?
Jo ser ni VATTENKOPPOR anländer troligen snart!
Men jag sa faktiskt att jag önskar att dom får det nu så dom slipper det sen.
Jag hade det i skolåldern och det var inte alls roligt, man missade skolan och hur bra såg man ut på en skala med alla dessa skorpor...nää

Stackars lilleman hostar så det låter hemskt ut, har gett han alvedon och det verkar ha hjälpt lite mot det onda i halsen.
Jag har varit lite snål med bilder på det senaste men har pluggat en del och varit upptagen med saker.
Men jag bjuder på en idag iallafall :)


Numera har jag två bebisar..någon som vill låna en? haha :)

Snart börjar Emelina rida och jag har bestämt att jag själv ska lära henne.
Sen ska hon börja på simskola :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0