Tvättar i TVÄTTSTUGAN :(

Normalt sett brukar jag tvätta hemma men när alla madrasser och sängkläder skall tvättas så blir det att gå ner i tvättstugan där det finns fler maskiner och torktumlare.
Är allergisk mot kvalster och damm så måste vara väldigt noggrann med städning och sängkläder, skaka mattor och sånt.
Men man ska släpa med sig 3 barn ned pluss täcken, madrasser, tvättmedel o allt....inte lätt..
Jag vågade mig på centrifugen med..den är oxå en av mina fobier haha ni vet när den börjar låta sådär högt när sakerna ligger fel i den..då vågar inte jag stänga av den utan springer därifrån typ i hopp om att den inte ska explodera haha..ja ni hör ju hur galet det låter..
Men  jag gillar inte saker som går på elektricitet..har alltid otur med sånt..plattänger som börjar brinna, fel på eluttag osv..

Sen en anna löjlig sak är hiss skräcken när man ska till tvättstugan..jag går hellre utevägen när jag ska hem och tar hissen från BV istället för KV så det blir en våning mindre att åka hiss.
Ja ni läste rätt....jag vågar inte åka ner eller upp från källaren utan jag har bara vant mig vid att åka från BV till ettan och tvärtom.
Tänk att man kan vara så skraj för vissa grejor:S

Efter tvätten dvs om ca 2 timmar så skall vi gå och handla mat.
Och slutligen blir det lekplatsen eller något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0