Sittvagns tabben blev en succe!!!

Det var såhär att vi skulle gå ner till stan för att posta iväg ett paket och så tänkte jag att vi tar dubbelvagnen så det går fort så vi hinner hem och få i oss lite mat innan läggdags.
Vad jag inte tänkte på var att jag tvättat vagnen samt plockat ur liggdelen och lagt in i förrådet. Vagnen stod alltså klar för försäljning till en tjej som tingat den.
Vi hade bråttom och jag fick helt enkelt fälla ner ryggstödet och låta honom halvsitta o ombonat.
Inte ett ljud på heeeela vägen, han var hur glad som helst.
Men jag gillar inte det här med att han ska börja halv sitta i vagnen, har inte vant mig vid tanken på att han faktiskt inte är nyfödd längre haha
Jag har ännu inte planerat att byta del i brio vagnen men får snart ordna det för han når i båda kanterna vilket betyder att den är way to small...

Angelo har börjat säga mamma och pappa och hur en sån liten kan få fram dom orden ja det är helt obeskrivligt gulligt..jag smälter!
Första tanden är på väg upp så här tuggas och dregglas det för fullt, det har varit lite gnäll men ingen feber än :)
Han har också börjat äta banan gröt och lite smakisar på potatis och majs pureè men gröten var mycket godare tyckte han!

Nu börjar jag verkligen inse att den lille jag kom hem med från BB verkligen inte är så liten längre.
68 kläderna är snart förbi dom med även fast det står i vissa att dom är upp till 6 månader...
Han vägde vid förra kontrollen..alltså en månad sen 7400 någonting tror jag..ska bli spännande att se vad han väger nu. Hittils har han gått upp ett kilo mellan varje kontroll.

Angelos dop är bokat, nu skall det bara planeras lite med prästen och köpas en dop klänning då den andra var för liten.
Emelina fyller år nu i augusti så hennes kalas skall planeras
Hon skall oxå på barnkalas nu på lördag vilket hon längtar efter, så jag var och köpte presenter idag.
Tycker det är jätte roligt att köpa presenter till andras barn. Och jag påkostar dom gärna också...lite onödigt kanske. Men mina barn har så mycket så då får jag lägga ut lite på någon annans barn istället haha :)
Nu blir det snart ridskola för Emelina också..jag längtar lika mycket som hon gör då hästar är mitt största intresse.

Häromdagen fick jag pröva på livet som 4 barns mamma ett par timmar.. nej men grannarnas dotter var här och lekte med barnen.
Lite bråk om vem som skulle ha leksakerna, hålla koll på att alla fick i sig ordentligt med mat, ja det var i princip samma sak som med 3 barn men lite mer bråk mellan barnen bara..och lite mer att städa upp :)

Idag har jag varit med mamma och storhandlat mat..och Angelo var hur glad som helst hela tiden.
Igår natt bet jag av en stor fyllning på en tand...så jag fick skälla ut tandäkarna en aning för det fanns en konflikt angående en gammal faktura som dom inte kan lägga bakom sig tydligen.
Så efter några noter så fick jag en jour tid imorgon för en provisorisk fyllning och ett rimligt pris.
Sen ringde jag ytterligare ett samtal följt av en utskällning då denne inte arbetat efter vissa regler som finns. Och sånt accepterar jag inte. Jag fick min vilja igenom i båda fallen så det gäller att stå på sig..om man anser sig ha rätt givetvis. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0