En jobbig kväll...

Jag och barnen gick ner till nattsudd i stan för att göra några fynd och ha en rolig kväll.
Men den förstördes ganska snabbt tyvärr.
Vi gick in på McD där några satt som sedan skyndade sig efter mig för att kolla vart jag gick (nämner inga namn i det fallet)...
Sen när jag är halvvägs hemma så förföljer den där äckliga killen mig,,saktar ner och visslar när han åker förbi. Jag blir så äcklad varje gång det händer.
Det värsta inträffade 500 meter hemifrån... jag ser två kurdiska kvinnor som sitter vid en bänk och pekar på mig och pratar,...jag fattar direkt att det har med Angelos pappa att göra.
Dom går över vägen mot mig och jag skyndar mig över till andra sidan och nästan släpar barnen efter mig för jag kände att det var fruktansvärt obehagligt.
Dom går också över till andra sidan och blockerar vägen...ber om ursäkt och attackerar vagnen typ.
Dom frågade massa frågor och jag var ganska dryg för det var så obehagligt.
Sen börjar alla gråta.....
Det var Angelos faster, farmor och kusin och det visste ju inte jag innan exakt vilka dom var.
Men jag var fortfarande chockad för dom var verkligen på honom hela tiden och skulle veta massa saker..det anländer fler och fler personer och jag vet inte var jag ska ta vägen.
Dom ville att vi skulle komma upp och prata men barnen skulle ju lägga sig som tur var så jag tog mig ur det.
Jag känner ju inte någon av hans släktingar, vi har inte samma kultur...och en kurd som haft en svensk tjej som dessutom fått barn...a ni fattar nog själva att jag var ganska rädd över vad dom skulle göra. Men kände igen hans syster.


Vi bor två hus ifrån hans syster så det här är ju inte sista gången jag stöter på dom.
Det som är jobbigast är att jag inte känner dom och jag förstår inte kurdiska överhuvudtaget så det känns som ett påhopp.

I morgon blir det 70-års kalas hos min mormor och sen bvc för 3 månaders vaccinet.
På vårdcentralen förut visade alla provresultat negativt....crp, hcg, hb och uvi.
Ska tillbaka för ämnesomsättnings prover, då jag inte ville ta dom framför barnen så dom blir rädda för sprutor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0