Utmaning Tindra-blöjfri har börjat!....

Emelina och Tindra är som natt och dag nästan..i det mesta.
Emelina kunde jag bara ta bort blöjan för på en dag så gick det jättebra fram tills problemen med förstoppning kom och hon fick börja med laktulos. Men nu går det bra igen.
Hon förstod saker väldigt bra när hon var i Tindras ålder.
Men Tindra förstår inte på samma sätt...hon var senare med talet och kopplar inte ihop vissa saker...som tex om hon är kissnödig att man kan kissa på pottan...därför har jag väntat längre med henne.
Hennes pappa tjatade om att dom skulle vara blöjfira när dom var ca 1 - 1½år max...men jag anser att det är efter barnets mognad.
Tog bort blöjan i morse och det har hänt 3 olyckor sen dess..men det är ju så dom lär sig att det känns obehagligt när dom kissar på sig.

Men mitt tips är att bara ta bort blöjan den dagen amn bestämmer sig för det...och inte hålla på till och från sakta...utan bara ta bort den så går det mycket fortare och lättare.


Vaknade jätte förkyld i morse...trodde jag skulle vart mycket bättre men blev mycket sämre istället haha....
Tjejen från städfirman var här igår..hon tvättade, hängde upp tvätten, satte på diskmaskinen, hjälpte barnen med tandborstarna och hjälpte mig att klä på dom ytterkläderna.....hon e GENOMSNÄLL med andra ord :)

Jag och barnen gick till stan och åt med en kompis o hennes två barn inne på köket...dom hade nån pastagratäng som var supergod :)
Sen åkte vi med dom hem några timmar...och sen sa Emelina att hon ville åka hem.
Men väl framme i busshållplatsen såg jag att bussen inte skulle komma förrän om en kvart...och det var is kallt verkligen så jag bestämde mig för att bädda in barnen ordentligt i filten och gå till mataffären som låg 10 min bort och köpa lördagsgodis så jag inte behövde göra det idag..och sedan gå på bussen vid sjukhuset istället för då kommer man på rätt buss på en gång..och där behövde vi bara vänta fem minuter :)

Båda barnen somnade på vägen hem....sen fick dom kvällsmat o sen var det läggdags...men tio över nio hör jag Emelina som ropar "mamma jag vill oxå se på ambulansprogrammet"...så dom fick lov att se på det och sen gick vi och la oss :) typ vid 10.

Ska hålla mig hemma idag och dricka varm soppa :P
Tänkte kolla igenom vad jag ska ta med mig i BB-väskan sen oxå..men packar inte förrän om några veckor... haha förra gången packade jag mitt i värkarna...det var nog därför jag missade hälften :) Första gången packade jag långt innan och tog med mig för mycket :)

Men jag tänkte ta med mig detta:

-Kläder till mig bla. en mysdress, amnings bh, sockar. (man använder ju sjukhuskläderna en del)
- Tofflor (ska köpa det någon dag)
- Journalen från MVC
- Schampo och dushcreme, nessesär med borste och sånt.
-Kläder till bebis samt ytterkläder

Sen är det faktiskt inte så mycket mer man behöver...eller rättare sagt använder..kanske någon tidning elelr något...Bilbarnstolen är i bilen..id kortet har man ju alltid i väskan... nä kan inte komma på något mer just nu iallafall.

Hoppas jag inte får sån livmoders inflammation som jag fick förra gången...för jag var helt sängliggandes och kunde inte gå upp och mata Tindra..eller a jag fick inte förrän jag blev bättre. fick stanna där fem dygn :/  Plus att hon hade kolik så personalen kom och hämtade henne hela tiden för dom tyckte jag behövde vila... vaknade av att hon inte var där en natt så jag gick o frågade var hon var...då hade dom lånat henne utan att säga något..men jag ville ju vara med henne hela tiden..det var det som var så svårt..att jag inte kunde hålla, mata och sånt en tid tills jag blev bättre. Det e ju det man längtat efter :/
Men det är väl inte så stor risk att man får det två gånger...såg bara en till som gick med dropp så det e nog inte så jättevanligt tror jag.


Nä nu ska jag laga korv med mos...emelinas favorit..och sen kolla igenom bebiskläderna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0