Helt slut efter inatt :/

När jag gick och la mig igår så visste jag direkt att det inte skulle gå...hade sura uppstötningar till förbannelse..
Efter 10 min gav jag upp och där kom kvällsmaten upp :/
Efter 10 min var det dags igen ....osv osv......
Och så är det i princip varje natt...och eftersom jag fortfarande e sjuk så gör det inte saken bättre att jag hostar haha
Sen kan jag ju tillägga att man kanske borde gjort dom där knipövningarna efter förlossningarna haha för igår trodde jag först att vattnet gick..men fem veckor för tidigt liksom det är ganska liten risk så jag insåg ju att det var för jag hostade..och med foglossningen kan man inte knipa för då gör det ont som 17. Men jag somnade till slut och sov bra trots allt....gör inte lika ont på natten med foglossningen längre :) (bara om man hostar då) haha

Tänkte jämföra lite från alla graviditeterna..hur det kan skilja sig och inte :)

Emelinas:

- Jag var sugen på vindruvor
- Hade enklare foglossning
- Hon kom på bf+1
- Hade järnbrist
- Lite sura uppstötningar
- Illamående dom första 5 månaderna
- var svimfärdig typ överallt
-Förlossningen tog tid men var superenkel och jag fick sys med 4 stygn. hade edan.
- hon vägde 3300g och var 51cm

Tindras:

- Jag var sugen på is och citroner
- Hade ingen foglossning
- Illamående dom första fem månaderna
- lite sura uppstötningar
- Hon kom på bf+7 /alltså en vecka efter)
- Hade stor järnbrist så jag fick dropp 3ggr i veckan
Förlossningen gick på ca 4 timmar, det var det värsta jag varit med om..jag trodde jag var död tre gånger :/ edan hjälpte inte för den lades för sent. fick sys med betydligt mer stygn än första gången.
-Hon vägde 4120gr och var 52cm.

Denna graviditeten:

-Jag e sugen på is igen :)
- hade svår foglossning..men lite lättare just nu.
- Illamående dom första fem månaderna
-har pendlande järnbrist.
- sura uppstötningar
och resten vet vi ju inte än haha :)
men edan skippar jag nog..tar hellre en alvedon för det e samma verkan haha

Har inte varit en dans på rosor att vara gravid direkt..min mamma däremot tyckte det var det bästa hon varit med om, hon hade inga svårigheter alls...vissa har tur alltså :)


Nu har jag precis tagit en vaaarm dusch och ätit lite så tänkte att barnen kunde få bada badskum :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0