Fikat och film med barnen..

Min mamma ville att vi skulle gå till försäkringskassan imorse så vi åkte dit...och vi fick preliminärt godkänt så då är det antagligen löst :) Då kommer Emelina vara hos henne under bb-tiden..och det är vad hon själv vill oxå så det e perfekt :)
Men det e superbra om man är ensamstående och inte har någon som har råd att vara hemma från arbete för att hjälpa en dom första dagarna...då kan man göra så att man övertar pappans 10 pappadagar...tror inte det e alla som vet om det :/

Sen gick vi iallafall och fikade..dom har renoverat om ett cafe här i stan och det är BARNVAGNSVÄNLIGT :D Supergoda bakelser oxå :) och billigare än expresso house ...

Efter det skulle mamma iväg till jobbet...och jag o barnen gick till willys och köpte en barnfilm för 20kr (sune haha)...och ostbågar..
sen åkte vi hem och lagade laxpanetter med ris och nån vitvin/lemon sås...jättegott:) där fick du katten!!! grrr haha :)

Vi kollade på filmen o barnen vräkte i sig ostbågar..och nu är dom helt utmattade..för dom har lekt som galningar :) gissa vem som fick städa det? jag..

Jag har blivit helt städ galen och ska på allting här hemma..ändra om o rensa o greja.....det med att man boar innan bebisen kommer det stämmer nog haha :)
Väntar på att liggdelen till vagnen ska komma...den kommer nog på tisdag eller onsdag skulle jag tro :) köpte dock kläder på blocket av en tjej som designar..det var med nalle puh på.jättesöta så dom kommer väl oxå i veckan :)

liggdelen kostade 200kr plus frakt..o dock kläderna 69 kr med frakt eller nåt sånt :)

HÄR har ni hennes sida :)

liften
Här e liggdelen...BILD LÅNAD!!!

E så sugen på att börja sy nu..men tänkte vänta tills bebisen kommit iallfall..kasnke syr nåt dockplagg eller något sålänge moahah :)

Nu ska jag städa lite...


Kommentarer
Postat av: Matilda; Mamma till Mercedes & Leon

oj det låter inge kul alls :S ne jag verkar ändå ha haft lite tur i oturen om man säger så, just nu är det bara lite illamående och ont i magen men det är ju av medicinen.

2010-02-06 @ 13:07:58
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0