Stress

Lämnade barnen kl 09 på dagis, klockan 09.20 kom jag därifrån.
Emelina var sur för att den kompisen hon ville leka med lekte med någon annan så jag sa att ni kan ju leka alla tre.
Men hon satte sig och väntade på att dagis fröken skulle komma ut så sen vet jag inte hur det blev.
Men iallafall..ilfart ner mot stan för att möta upp två kompisar för vi skulle till Maxi och handla mat.
Vi åt först för jag hann ej äta frukost imorse, sen kollade vi HM och sen handlade vi mat, kollade lindex och sen med bussen igen kl 13.
Jag var hemma vid kvart i 2..in och mata lillen, byta blöja, kolla mailen, packa upp maten och ut igen.

Var på dagis kl 14.25 ca..men kom ej därifrån förrän 15.10 och vi hade läkartid för Emelina i stan kl 15.20.
Emelina velade lite inne på dagis, sen bråkade dom om vem som skulle sitta i vagnen.

Enkel lösning...satte den ena i knät på den andra och sprang, ungarna tyckte det var jätteskoj men jag kände mig inte så smidig direkt en månad efter förlossningen :)

Men kom endast några få minuter försent...men då hade jag gått fel såklart...skulle ej till vårdcentralen utan till bvc...så ut igen och runt huset :)
Och då var vi en del sena..men det gick bra ändå.
Vi kom fram till att alla barnen skall testa helt laktosfri kost och Emelina fick något pulver man heller i vatten (saft) mot magen.
In på apoteket och hämta medicinen till Emmis och ilfart hem för alla var hungriga.
Lösningen blev korv med bröd och glada barn som så snällt somnade kl 19 :)

Imorgon blir det mer stress med Familjerätten och Bvc.
Sen köpa laktosfri mat, då kan jag lika gärna oxå köra på det så minskar man kostnaderna lite och slipper laga extra mat.

Nu blir det snart sova.
Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0