Nu e jag frisk äntligen..eller vänta lite..nääääää

Jag vaknade och kände mig super frisk, pigg och glad...tills jag kände att jag hade super ont i halsen... förkylning nästa :) Allt går i rundgång här..Emelina var nästa magsjuke offer..hon flög upp ur soffan igår kväll och världens fontän kom rakt i soffan (tack gode gud att jag ej har tygsoffa).
Jag låg på helspänn hela natten och väntade på att någon skulle spy i sängen som jag försökt så bra att skydda med plastfrotte.. men barnen sov som stockar hela natten och jag vågade slumra till först på morgonen efter frukosten...så kan det gå..

Beställde hem nya clips från tradera för 105 kr i ljusblondt så ska ta och färga håret någon dag.men det sliter så förbannat bara...därför jag driver på tiden lite haha :D

Trots magsjukan och förkylningen så gick vi ner till stan (här åks det inte buss nånstans om det inte spöregnar) och handlade hem lite mat, en feber temp eftersom barnen slarvat bort den förra.. köpte ett set med byxa+tröja med bamse till Angelo i 56 för 50 e gränsfall redan.
Rundtureren i affären liknade borås djurpark...Emelina fick utbrott och gnällde och tjafsade hela vägen..och eftersom hon satt i
vagnen så glodde ganska många när tindra gick..hade jag oxå gjort.
Tindra blev sur när jag sa till henne att komma typ varannan minut så hon bara: jaaaaaaaaaaaa mamma jag skaaaaaaaa....lät nog lite roligt....men lillkillen lyckades jag lura med nappen och sen somnade han igen när vi kom ur affären.
Men märks att folk glor och har fördomar när man är ensam med 3 barn ...jag sa till tindra att titta rakt fram när hon går..för hon går åt ett håll och tittar åt ett annat och pang så krockar hon haha :) så blev nån tant sur och sa att hon e bara ett barn o bla bla.....kärring...

Känns som man blir stämplad som en såndär mamma som matar sina barn med godis och cola, mc donalds varannan dag, som skäller på sina barn och är allmänt oansvarig..nu menar jag ingen speciell ålder... men dom tror att unga mammor är sånna....

har sett katastrof föräldrar som är både i min ålder och i 35års åldern..och barnen blir som dom blir formade tyvärr:(

Väl hemma var jag stolta över mina barn <333 Tindra hade gått hela vägen dit och Emelina gick hela vägen hem utan protester. Angelo sov hela vägen. Och vi hade roligt på vägen hem..stannade till lite här och var och kollade på saker och lekte.

emmis
Emelina

Tindra

Angelo

Gårdagens bilder...:)

Familjerätten ringde idag och redovisade svaret på faderskapstestet (som pappan krävde)...typ som om jag inte redan visste haha men dom måste ju ringa o berätta :)
Valde ensam vårdnad iallafall tills han bevisar att han är lämplig förälder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0