23/4

Först RS-viruset, magsjukan ocn nu influensan!
Emelina är riktigt dålig stackarn..gör ju så fruktansvärt ont med den hostan.
Jag har än så länge bara feber och förkylning, och Tindra och Angelo är förkylda utan feber.
Jag ringde dagis tidigt imorse och frågade om dom hade influensan där...nej det hade dom inte hört något om..en stund senare ringer dagis fröken upp och talar om att fler sjukanmält för influensa på den korta stunden.
Sen fick jag höra att det var fler som hade feber så det är nog influensa för ganska många :(

Dom hade även hårlöss och vattenkoppor där just nu..något vi säkert oxå åker på när vi ändå håller på....

Katten gömmer sig fortfarande..min honkatt som skrämmer honom stackarn... funderar på att låta han vara ute katt faktiskt.

Idag var Tindra på dagis eftersom hon var pigg och feberfri så vi andra kunde vila lite..för om vi andra tre ligger och vilar så kommer Tindra och hoppar i sängen typ.

Våran super snälla städerska var här idag från städfirman..hon tvättade, städade superfint :) , lekte med Emelina, flätade hennes hår, gav Angelo en present  (en jättegullig babyfilt) m.m
Efter hon varit här gick vi till stan..Emelina fick åka dubbelvagnen eftersom hon var sjuk..så jag  tog på henne tjocka kläder och en filt.. vi lämnade in några papper på ett ställe, hämtade ut ett paket (en hello kitty väska), köpte en cykelpump så ungarna kan lära sig cykla i sommar/höst. Sen handlade vi lördagsgodis och lite mat.

Tindra har kommit in i en trots period nu...så nu får jag igen för hur snäll hon varit haha :)
Hon har oxå börjat ge igen på Emelina..och Tindra är ju lite större än Emelina om man tänker på storleken så hon är ju lite mer hårdhänt.


Nu har jag feber och tänkte vila lite om barnen tillåter..men ska försöka lägga in bilderna jag tog igår sen när barnen sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0